Dersin Adı | Stratejik Yönetim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 508 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bir şirketin uzun dönemli bölgesel, ulusal veya uluslar arası performansını belirleyen, yönetimsel kararları, aktiveleri, tepkileri ve ilişkileri ifade etmek, yorumlamak ve yönetmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders örgütlerde stratejik yönetim ve işletme politikası ile ilgili konuları içerir |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Stratejik yönetim dersi ders izlencesinin tanıtımı; Video: TED.com | |
2 | Strateji nedir ?; Stratejik Yönetimin Temel Kavramları | Porter, M. 1996. What is strategy? HBR, Vol. November-December, 61-78. |
3 | Çevresel Tarama ve Endüstri Analizi | Vaka(lar) ve Sınıf İçi Çalışmalar |
4 | İç Tarama; Örgütsel Analiz; Grup içi ve sınıf içi tartışmalar | Vaka(lar) ve Sınıf İçi Çalışmalar |
5 | Çevresel Tarama PESTEL ANALİZİ | Vaka(lar) ve Çevrimiçi Örnekler |
6 | Strateji Oluşturma: Durum Analizi ve İşletme Stratejisi; SWOT / TOWS Matrisi ve İşletme Stratejileri; Misyon / Vizyon | Vaka(lar) ve Sınıf İçi Çalışmalar |
7 | Strateji Oluşturma: Kurumsal Strateji, Örgüt Kültürü | Vaka(lar) ve Ödev sunumları |
8 | Strateji Oluşturma: BCG Matrisi | Vaka(lar) ve Çevrimiçi Örnekler |
9 | Strateji Uygulama: Eylem için Organizasyon; Grup içi ve sınıf içi tartışmalar | Proje sunumları |
10 | Ara Sınav | Vaka(lar) ve Ödev sunumları |
11 | Değerlendirme ve Kontrol; Grup içi ve sınıf içi tartışmalar | Vaka(lar) ve Ödev sunumları |
12 | Balanced Score Card | |
13 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: STRATEJİK YÖNETİM PROJESİ | Grup Sunumları |
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: STRATEJİK YÖNETİM PROJESİ | Grup Sunumları |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İlgili makale, kitap ve dergiler. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 35 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 223 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest